FAQ

Betaling

Når du handler i webshoppen, kan du betale med betalingskort. Vi trækker først pengene fra dit betalingskort, når ordren er klar til afsendelse.

Betaling med gavekort eller EAN-nummer, se egne punkter i FAQ.

Levering

Leveringstid
Vi sender din ordre med Post Danmark. Dette med en leveringstid på 1-5 hverdage. Langt de fleste ordrer afsendes inden for det første døgn. Du vil blive kontaktet, hvis vi får problemer med at holde de lovede 1-5 hverdage.
Har du spørgsmål til din ordre, er du velkommen til at kontakte kundeservice på tlf. 4355 3500 eller salg@spejdersport.dk. Husk at have dit ordrenummer klar.

Leveringspriser
Bestilles der for over DKK 600,- sender vi fragtfrit.
Ønskes levering til egen adresse tillægges et gebyr på DKK 28,-.
Ønskes levering til et af Post Danmarks udleveringssteder tillægges et gebyr på DKK 19,-.
Ønskes levering til en Spejder Sport butik er levering gratis.

Track&trace
Har du bestilt levering til privat- eller erhvervsadresse med Post Danmark, modtager du en mail med track and trace, den dag vi afsender din pakke. Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte salgsafdelingen på tlf. 4355 3500 eller på salg@spejdersport.dk. Husk at have dit ordrenummer klar.

Butiksafhentning

Vælger du at få leveret din ordre til en af vores butikker, sparer du fragten. Leveringstiden afhænger af den valgte butik, men den er typisk på 1-7 hverdage (leveringstiden ses ved valg af afhentningssted i indkøbskurven). Leveringstiden er forskellig fra levering med Post Danmark. Dette skyldes, at vi sender ordren med en intern fragtbil, der kører ud til butikkerne på faste ugedage. Leveringstiden ligger for de fleste butikker på 1-7 hverdage.

Afhentningsdato
Ved gennemført bestilling vil du modtage en ordrebekræftelse. I denne fremgår det, hvilken butik du har valgt at afhente i. Du vil modtage en separat e-mail, når afhentningsdatoen er klar. Er du forhindret i at afhente din pakke efter denne dato, er du velkommen til at kontakte butikken. Du har betalt for ordren, hvorfor denne bliver liggende i butikken, indtil du kan afhente. Skulle ordren ikke være afhentet efter en måned eller to, tager vi kontakt til dig.

Retur og ombytning

Ved køb af varer i webshoppen har du 14 dages fuld returret. Dette gældende fra den dag du modtager dine varer.

Butikker
Ønsker du at returnere eller ombytte en vare, er du velkommen til at kigge ind i en af vores friluftsbutikker. Dette gælder også varer, der er købt i webshoppen samt i Outlet. Husk at medbringe faktura eller bon ved henvendelse, samt medbring gerne varen i sin egen emballage, f.eks. en fodtøjsæske.

Salgsafdelingen
Du er også velkommen til at sende varen retur til webshoppen. Se betingelserne for 14 dages fortrydelsesret i vores handelsbetingelser. Der skal medsendes dokumentation for købet (f.eks. faktura). Det skal tydeligt fremgå, hvad du ønsker (retur eller ombytning). Varerne sendes til:

Spejder Sport a/s
Att. Salgsafdelingen
Lejrvej 13
3500 Værløse

Returnerer du en vare sættes pengene retur på det betalingskort, der blev anvendt ved købet. Du dækker selv returfragten til os ved retur samt ombytning (dette gælder ikke ved reklamationer).

Outletvarer
Varer købt i Outlet kan returneres samt ombyttes i op til 14 dage fra modtagelse. Dette gælder også ved henvendelse i vores butikker.

Reklamationer

Har du modtaget en mangelfuld eller defekt vare, er du velkommen til at kontakte din nærmeste Spejder Sport butik. Husk at medbringe din kvittering. Har du ikke mulighed for at ligge vejen forbi en af vores butikker, er du velkommen til at kontakte salgsafdelingen på tlf. 4355 3500 eller salg@spejdersport.dk.

Varer på lager

”På lager i webshop. Kontakt din lokale butik for deres lagerstatus” betyder, at varen er til salg i webshoppen. Ønsker du derimod at kende status på en given vare i en af vores butikker, er du velkommen til at kontakte din lokale outdoorbutik.

Priser

Priserne du ser i webshoppen er de samme som i vores butikker. Dette gælder også kampagne- og udsalgsvarer.

Gavekort

Har du et gavekort, du ønsker at bruge i forbindelse med en ordre, hjælper vi dig gerne. Gavekortet kan ikke indtastes i indkøbskurven, hvorfor du skal kontakte salgsafdelingen efter gennemført ordre. Svar tilbage på ordrebekræftelsen du får tilsendt kort efter ordrens gennemførsel. Vi skal bruge gavekortets nummer (det lange nummer på bagsiden af kortet). Herefter spærrer vi gavekortet og fratrækker beløbet fra din ordre. Vi trækker først restbeløbet fra dit betalingskort, når din ordre er klar til afsendelse. Vi kan derfor nå at rette din ordre til, skulle du ønske at anvende et gavekort.

Er gavekortets beløb mindre end ordrens, trækker vi det resterende beløb fra det betalingskort, der er brugt ved bestilling.

Overstiger dit gavekort din ordres beløb, spærrer vi hele gavekortet og opretter et nyt på restbeløbet. Det nye gavekort sendes med din ordre.

Har vi spærret dit gavekort, skal du klippe det over og smide det ud. Det har ikke længere nogen værdi.

EAN-nummer

Ønskes der at handle med EAN-nummer, skal salgsafdelingen kontaktes:
salg@spejdersport.dk eller på tlf. 4355 3500.

Det er desværre ikke muligt at handle direkte i webshoppen med EAN-nummer.

DDS-grupper

DDS-grupper har mulighed for at købe via kontonummer. Har gruppen ikke fået oprettet et log-in, skal der sendes en mail til salgsafdelingen på salg@spejdersport.dk. Her oplyses gruppens navn og kontonummer, samt navn og e-mail på den eller de personer, der skal kunne handle på gruppens vegne. Gruppens kasserer sættes cc. i e-mailen.

Momsrefusion

Køb af varer i webshoppen
Har du fast bopælsadresse uden for EU, kan du få refunderet den danske moms. Bestiller du varer i webshoppen med levering til et ikke EU-land, pålægges der ikke moms på fakturaen. Dette vil fremgå af ordrebekræftelsen, du får tilsendt efter gennemført ordre.

Har du købt varer i webshoppen med levering til en dansk adresse, skal du have kvitteringen stemplet af toldmyndighederne. Dette ved udrejse fra Danmark (f.eks. Københavns Lufthavn, Terminal 3). Den stemplede kvittering sendes til:

Spejder Sport a/s
Att. Bogholderi
Lejrvej 13
DK-3500 Værløse

Husk at anføre, hvilket kontonummer du ønsker momsen ført retur til. Det koster DKK 25,- i ekspeditionsgebyr (trækkes fra momsrefunderingen).

Køb af varer i butik
Har du købt varer i en af vores fysiske butikker, skal du have kvitteringen stemplet af toldmyndighederne ved udrejse fra Danmark (Københavns Lufthavn, Terminal 3). Den stemplede kvittering sendes til:

Spejder Sport a/s
Att. Bogholderi
Lejrvej 13
DK-3500 Værløse

Husk at anføre, hvilket kontonummer du ønsker momsen ført retur til. Det koster DKK 25,- i ekspeditionsgebyr (trækkes fra momsrefunderingen).

Fordelskode

Fordelskoder bruges i forbindelse med kampagner. Har du ikke modtaget besked om en fordelskode, skal du blot springe dette felt over. Tilmeld dig Spejder Sports kundeklub for nyheder og kampagner.

Log-in

Bruges ofte af DDS-grupper ved kontokøb. Er du privatkunde, behøver du ikke at oprette et log-in.

Udland

Vi sender gerne pakker til udlandet. Er det ønskede leveringsland ikke at finde på listen over leveringslande, er du velkommen til at kontakte salgsafdelingen på salg@spejdersport.dk eller tlf. 4355 3500. Her vil vi forsøge at hjælpe dig på bedste vis.

Feltpost

Vi sender momsfrit til feltpostadresser. Ønsker du at få sendt til en feltpostadresse, bedes du kontakte os efter gennemført ordre. Svar gerne tilbage på ordrebekræftelsen du modtager kort efter ordreafgivelse. Så tager salgsafdelingen kontakt til dig.

Erhvervskunde

Ønsker du at handle på vegne af din virksomhed, skal du kontakte salgsafdelingen:
salg@spejdersport.dk eller tlf. 4355 3500.

Kundeklub

Tilmeld dig Spejder Sports kundeklub og modtag det ugentlige nyhedsbrev. Her er der spændende nyheder, gode tilbud samt tips og tricks til din næste tur. Herudover får du besked om arrangementer og foredrag som holdes gennem året. Tilmeld dig Spejder Sports Kundeklub her.

Ønsker du ikke længere at være tilmeldt kundeklubben, kan du afmelde dig i bunden af nyhedsbrevet.

Om Spejder Sport - hele Danmarks udstyrsbutik

Starten
Spejder Sport blev grundlagt i 1945, hvor de danske spejdere havde svært ved at skaffe uniformer på grund af mangel på materialer. Derfor besluttede en flok ildsjæle i Det Danske Spejderkorps sig for at stable en udstyrsforretning på benene, hvor spejderne kunne handle uniformer og andet udstyr.

Landsdækkende netværk af butikker
Fra den hårde start i ’45, hvor kunderne fik syet uniformer af sækkelærred og faldskærmsstof fra krigens tid, gik det fremad og i takt med, at friluftsliv blev stadig mere populært, kunne alle danskere handle i Spejder Sport fra 1967, hvor vi dengang havde butikker i København, Odense, Aalborg og Aarhus. Siden da, har Spejder Sport haft vokseværk, og vi er i dag Danmarks største udstyrskæde med et landsdækkende netværk af butikker, som forsyner outdoor-folket med grej til alle slags ture og aktiviteter.

Støt børn og unge når du handler i Spejder Sport
Spejder Sport er stadig ejet af Det Danske Spejderkorps så husk, at hver gang du handler i en af vores butikker, støtter du børn og unges aktiviteter, hvilket flere end du aner er taknemmelige for, når de hver dag færdes i naturen.

ASIVIK – Spejder Sports eget mærke
Du vil næppe fortryde at tage et ASIVIK-produkt med på tur. Det er nemlig vores egne udviklere, der omhyggeligt har skabt hvert eneste produkt fra bunden, og tanken bag ASIVIK er enkelt og prisfornuftigt grej, der holder på tur og giver dyrere mærkevarer kamp til stregen. Efterhånden er flere ASIVIK-produkter lavet i genbrugsmaterialer, hvilket er med til at nedbringe Spejder Sports samlede ressourceforbrug.

Hvorfor SpejderSport.dk

Danmarks største outdoor-kæde med et landsdækkende netværk af specialbutikker, som forsyner friluftsfolket med grej til alle slags ture og aktiviteter.

Kundeservice

Åbningstider:  
Mandag-torsdag: 9-16  
Fredag: 9-15

salg@spejdersport.dk
+45 43 55 35 00

KontaktSe e-mærket status her

Spejder Sport A/S   •   Lejrvej 13   •   3500 Værløse