FAQ - oftest stillede spørgsmål

 

Betaling

Når du handler i webshoppen, kan du betale med betalingskort. Vi trækker først pengene fra dit betalingskort, når ordren er klar til afsendelse. Betaling med gavekort eller EAN-nummer, se egne punkter i FAQ. Alle oplyste priser er inklusiv moms.

 

Levering

Ved køb for mindst 298,- får du gratis levering til alle danske udleveringsteder/pakkeshops hos GLS og PostNord.

Ønsker du pakken sendt med omdeling til din hoveddør, koster der 49kr.

 

Ved køb for under DKK 298,- tillægges et leveringsgebyr:

  • Ved levering til GLS pakkeshop tillægges et leveringsgebyr på DKK 19,-.
  • Ved levering til PostNord udleveringssted tillægges et leveringsgebyr på DKK 19,-.
  • Ved levering med omdeling til erhvervsadresse/firmaer med GLS, tillægges et leveringsgebyr på DKK 19,-.
  • Ved levering med omdeling til privat og erhvervsadresser med PostNord, tillægges et leveringsgebyr på DKK 49,-.

Ved levering med GLS og PostNord leveres varerne indenfor 1-3 hverdage. Hvis vi ikke har mulighed for dette på grund af udsolgte varer m.m., kontakter vi dig hurtigst muligt efter, at vi har modtaget din ordre.

 

Track & trace

Har du bestilt levering til pakkeshop, privat- eller erhvervsadresse, modtager du en mail med track and trace, den dag vi afsender din pakke. Har du spørgsmål, er du velkommen til at besvare mailen. 

 

Butiksafhentning

Vi kan i øjeblikket ikke levere pakker til vores fysiske Spejder Sport butikker. 

 

Retur og ombytning

Ved køb af varer i webshoppen har du 30 dages returret fra den dag, hvor du modtager varen/varerne. Medlemmer af Spejder Sports Kundeklub har 365 dages returret. Dette gælder også udsalgs- og outletvarer. 

Læs mere i vores handelsbetingelser her

 

Sådan returnerer du

Du kan returnere og bytte ubrugte varer i original emballage (inklusiv mærker og mærkater) i både i butik og pr. post til vores webshop. 

 

Returnering i butik

Medbring den følgeseddel, du modtog i pakken, sammen med varen/varerne, du vil returnere, i en af vores butikker.

 

Returnering i webshop

  1. Afkryds følgesedlen, der fulgte med pakken, og læg den sammen med varen/varerne, du vil returnere – f.eks. i den pose/papæske, du modtog varerne i.
  2. Sæt vedlagte returlabel på pakken, så den dækker den oprindelige label.
  3. Aflever pakken hos nærmeste postbutik/pakkeshop. Du kan se på returlabel, hvilket fragtfirma der anvendes.

Bemærk: Vælger du at bruge den vedlagte forudbetalte label, fratrækker vi 40 kr. fra det samlede returbeløb. Returbeløbet sættes ind på samme betalingskort, der blev benyttet ved købet.

 

Reklamationer

Har du modtaget en mangelfuld eller defekt vare, er du velkommen til at kontakte din nærmeste Spejder Sport butik. Husk at medbringe din kvittering. Har du ikke mulighed for at ligge vejen forbi en af vores butikker, er du velkommen til at kontakte salgsafdelingen på tlf. 4355 3500 eller [email protected].

 

Varer på lager

På lager i webshop. Kontakt din lokale butik for deres lagerstatus" betyder, at varen er til salg i webshoppen. Ønsker du derimod at kende status på en given vare i en af vores butikker, er du velkommen til at kontakte din lokale outdoorbutik.

 

Priser

Priserne du ser i webshoppen er de samme som i vores butikker. Dette gælder også kampagne- og udsalgsvarer.

  

EAN-nummer

Ønskes der at handle med EAN-nummer, skal salgsafdelingen kontaktes:
tlf. 4355 3500 eller [email protected].

Det er ikke muligt at handle direkte i webshoppen med EAN-nummer.

 

Momsrefusion

Køb af varer i webshoppen:
Har du fast bopælsadresse uden for EU, kan du få refunderet den danske moms. Bestiller du varer i webshoppen med levering til et ikke EU-land, pålægges der ikke moms på fakturaen. Dette vil fremgå af ordrebekræftelsen, du får tilsendt efter gennemført ordre. Har du købt varer i webshoppen med levering til en dansk adresse, skal du have kvitteringen stemplet af toldmyndighederne. Dette ved udrejse fra Danmark (f.eks. Københavns Lufthavn, Terminal 3). Den stemplede kvittering sendes til:

Spejder Sport a/s
Att. Bogholderi
Lejrvej 13
DK-3500 Værløse

Husk at anføre, hvilket kontonummer du ønsker momsen ført retur til. Det koster DKK 25,- i ekspeditionsgebyr (trækkes fra momsrefunderingen)


Køb af varer i butik
:
Har du købt varer i en af vores fysiske butikker, skal du have kvitteringen stemplet af toldmyndighederne ved udrejse fra Danmark (Københavns Lufthavn, Terminal 3). Den stemplede kvittering sendes til:

Spejder Sport a/s
Att. Bogholderi
Lejrvej 13
DK-3500 Værløse

Husk at anføre, hvilket kontonummer du ønsker momsen ført retur til. Det koster DKK 25,- i ekspeditionsgebyr (trækkes fra momsrefunderingen).

 

Fordelskode

Fordelskoder bruges i forbindelse med kampagner. Har du ikke modtaget besked om en fordelskode, skal du blot springe dette felt over.
Tilmeld dig Spejder Sports kundeklub for nyheder og kampagner.

 

Log-In

Bruges ofte af DDS-grupper ved kontokøb. Er du privatkunde, behøver du ikke at oprette et log-in.

 

Udland

Det er muligt at bestille varer til levering i Sverige, når der bestilles via www.outdoorbrands.se

Vi leverer ikke til andre lande i øjeblikket.

 

Feltpost

i sender til feltpostadresser. Ønsker du at få sendt til en feltpostadresse, bedes du kontakte os efter gennemført ordre. Svar gerne tilbage på ordrebekræftelsen du modtager kort efter ordreafgivelse. Så tager salgsafdelingen kontakt til dig.

 

Erhvervskunde

Ønsker du at handle på vegne af din virksomhed, skal du kontakte salgsafdelingen:
[email protected] eller tlf. 4355 3500.

 

Kundeklub

Tilmeld dig Spejder Sports kundeklub og modtag det ugentlige nyhedsbrev. Her er der spændende nyheder, gode tilbud samt tips og tricks til din næste tur. Herudover får du besked om arrangementer og foredrag som holdes gennem året.

Tilmeld dig Spejder Sports Kundeklub her
.

Ønsker du ikke længere at være tilmeldt kundeklubben, kan du afmelde dig i bunden af nyhedsbrevet.